کافه پی سی

همه چیز در مورد کامپیوتر

کافه پی سی

همه چیز در مورد کامپیوتر

کامپیوتر، سخت افزار و نرم افزار

طبقه بندی موضوعی
آیا می‌توانید بدون آنتی ویروس، یک ویروس رو از بین ببرید؟ جواب این سوال مثبت است ولی کار مشکلی است. بعضی وقت‌ها این کار به میزان بد بودن و پیچیده بودن یک ویروس بستگی دارد و در این صورت باید یک متخصص کامپیوتر باشید تا بتوانید خودتان این کار را انجام دهید. اگر اطلاعات تکینیکی شما بالا باشد و از این جور مسائل سر در بیاورید، می‌توانید بدون استفاده از آنتی ویروس یک سری اقدامات در این زمینه انجام دهید.

آیا می‌توان بدون آنتی ویروس یک ویروس را از بین برد؟


چرا از بین بردن ویروس بدون آنتی ویروس مشکل است؟
یک هکر و یا بعضی وقت‌ها یک تیم از هکرها که ویروس‌ها و بدافزارها را خلق می‌کنند، حداقل یک هدف مشترک دارند: حذف کردن ویروسی که خلق کرده‌اند را تا جایی که ممکن است برای شما سخت بکنند. بعضی از هکرها بسیار باهوش هستند و ساعت‌ها وقت صرف ایده پردازی برای جا دادن این ویروس‌ها در سیستم شما می‌کنند و حذف کردن آن را تبدیل به کاری سختی می‌کنند. به طور کلی نمی‌توان از ابزار حذف و اضافه نرم افزار ویندوز برای خلاص شدن از ویروس‌ها استفاده کرد. ممکن است آیکون نشان‌ دهنده‌ی ویروس ناپدید شود اما خودِ ویروس هنوز هم در سیستم فعالیت می‌کند.
به منظور از بین برد ویروس بدون آنتی ویروس، شاید احتیاج داشته باشید که در اینترنت به دنبال دستورالعمل‌های طولانی آن بگردید. باید کامپیوتر خود را کاملا بشناسید و برای حذف ویروس زمان زیادی را صرف کنید. با این حال اگر ویروسی که در سیستم وجود دارد خیلی بد و پیچیده نباشد، می‌توان به کمک چند گام پایین آن را از کامپیوتر پاک کرد.

گام‌های سریع در جهت حذف ویروس به صورت دستی
۱. کلیدهای CTRL، ALT و DEL را همزمان فشار دهید. با این کار Windows Task Manager بالا می‌آید. سپس بر روی تب Processes کلیک کنید. تک تک processهایی که در حال حاضر کامپیوتر شما در حال اجرای آن است را چک کنید. اگر چیزی نا آشنا دیدید، نام فایل را در اینترنت جستجو کنید تا ببینید که ارتباطی با ویروس دارد یا خیر. اگر مطمئن بودید که فایلی خراب است بر روی End Process کلیک کنید.

۲.  System Configuration را اجرا کنید و بر روی تب Startup کلیک کنید. در اینجا لیست تمام برنامه‌هایی که روزی به صورت خودکار بر روی کامپیوتر شما اجرا شده‌اند، بوت می‌شود. بیشتر ویروس‌ها زمانی که OS خود را لود کنید، اجرا می‌شوند. پس دوباره به دنبال هر نوع برنامه‌ی عجیب یا ناشناخته در این لیست بگردید. اگر برنامه‌ای با پرچم قرمز دیدید آن را از لیست حذف کنید.

۳. بر روی Start و سپس Computer کلیک کنید و به هارد درایو خود بروید. فایل‌های ویروسی را به صورت مستقیم از هارد درایو خود حذف کنید. این کار ممکن است بتواند به طور کلی ویروس را حذف کند.

حذف ویروس با نرم افزار
اگر سیستم شما ویروس بدقلقی داشته باشد، حذف آن زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. اگر اطلاعات زیادی در این زمینه ندارید، در صورت عدم موفقیت فقط وقت خود را تلف کرده‌اید. آنتی ویروس‌های زیادی هستند که می‌توانند در این زمینه به شما کنند. در واقع شاید استفاده از آنتی ویروس‌ها بهترین و راحت‌ترین راه برای حذف یک ویروس باشد.

منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی